29
jan
14

Het 3-vakken systeem

Naar aanleiding van de wat tegenvallende resultaten van onze leerlingen van het derde jaar vroeg de cel leerlingenbegeleiding mij om een korte clip te maken. An en Mieke werkten het zogenaamde 3-vakkensysteem uit (lees hier onder de player) en bezorgden mij een kort scenario.

In de beperkte tijd van een half uurtje op de middag wat beeldmateriaal ingeblikt en in de daarop volgende week  onderstaande montage gemaakt. Door middel van dit filmpje willen wij de leerlingen helpen om de leerstof efficiënter te verwerken.  Een waardevol initiatief van onze leerlingenbegeleidsters met interessante leerstrategieën. Spread the word!

Enkele dagen geleden kwam ik trouwens ook nog op een prachtig initiatief van collega’s uit Waregem: ‘HET GROTE TAKENLIED’. De aanleiding voor het maken van die clip ligt in het verlengde van onze motivatie en lees je hieronder.

Op het eerste rapport DW1 werd een vreemde vaststelling gedaan door de leerkrachten. Heel wat (zowat één derde!) van de tekorten op dat rapport zijn te wijten aan het niet of laattijdig indienen van taken. We willen hier samen werk van maken. ‘Het Grote Takenlied’ maakt alvast een en ander duidelijk.

Het liedje werd gemaakt door vier leerkrachten met muzikaal talent: mr. Demil op drums, mr. Verschaeve op bas (en lage stem), mr. Degryse zingt de hoge partij en mr. Velghe speelt gitaar. Het clipje werd samen met enkele leerlingen gerealiseerd door mr. Velghe. En nu op naar een prachtig rapport DW2!

About these ads

0 Responses to “Het 3-vakken systeem”



  1. Geef een reactie

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s


Welkom

Als leraar eerste en tweede graad ASO (vakgebied aardrijkskunde aan het Sint-Vincentiuscollege Ieper) ben ik nogal geïnteresseerd in de nieuwe mogelijkheden die ict en specifiek web 2.0-tools zouden kunnen bieden in het onderwijs. Het onderwijs multimedialiseert aan een snel tempo en als docent mogen we niet achterna hinken op onze leerlingen. Want zij zijn de eersten die volop en met veel overgave gebruik maken van deze sociale media. Als wij dit kunnen implementeren in onze lessen, dan hebben wij een krachtig motivatie-instrument in handen.

VIDEO'S: vimeo.com/phovid
SCREENCASTS: tinyurl.com/scrncsts
Zaak: phovid.wix.com/watou

Stuur mij een ‘Voice message’

Blog Stats

  • 30,425 hits

Locatie bezoekers

januari 2014
M D W D V Z Z
« dec   mrt »
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

Voer je e-mailadres in om deze blog te volgen en om per e-mail meldingen over nieuwe berichten te ontvangen.

Doe mee met 159 andere volgers

PhoVid op Twitter

qr-code

QR Code

Mijn Del.icio.us

Het verminkte dorp Doel

_DSC7857

_DSC7999

_DSC7991

_DSC7768

_DSC7872

_DSC7984

Meer foto's

Volg me op Twitter


Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 159 andere volgers

%d bloggers op de volgende wijze: